Welcome, Anonymous (Profile, Private Messages)
Having trouble signing into the forums? Please [ logout ] and log back in.
 Log inLog in 
SEARCH:     » Advanced Search

Shutterstock Photographer Forum Forum Index : Tax Witholding Discussion for Foreign Submitters :
DANISH Submitters
Page 1, 2  Next

Post new topic    Reply to topic
Author Message
jps

Post Posted: Fri May 29, 2009 2:40 am     Reply with quote

I thought we needed our own thread also.

Så vidt jeg kan se er der 3 steps i denne sag:
1...Få signeret en kopi af sit pas.
2... Ansøge om et amerikansk skattenummer.
3...Via dette nummer bevise, at man hører under skattefritagelsreglerne.

Vedr pas og ID.: Jeg fik Paskontoret på Rådhuset i Frederiksberg til at stemple mine medbragte kopier.

De andre formularer er jeg ikke nået til endnu, men dem kan vi vel hjælpes med?
quist

Post Posted: Fri May 29, 2009 4:00 am     Reply with quote

Så har jeg ligesom Jens været på pasafdelingen hos Borgerservice på kommunekontoret og fået stemplet og påtegnet 4 fotokopier af passets identifikationsside - ganske gratis i øvrigt. (Der skal naturligvis kun bruges et eksemplar, men man ved jo ikke, om der skulle blive brug for flere ansøgninger).

Og når det er dette dokument, der medsendes, kan det stå alene som eneste dokumentation jo...

Så skal der lige kikkes på de sidste punkter på W-7 - men ingen grund til at forhaste sig - mere ærgerligt at blive afvist pga. en dum fejl.

Niels Q

PS Stephanie har lavet en ganske udmærket gennemgang af W-7s punkter i den tyske afdeling. Ingen grund til at opfinde forfra.

http://submit.shutterstock.com/forum/abt62401.html
jps

Post Posted: Fri May 29, 2009 5:29 am     Reply with quote

Næ, men vi kunne jo lige transkribere dem til vores eget sprog.
quist

Post Posted: Fri May 29, 2009 7:23 am     Reply with quote

Her er en foreløbig vejledning - som delvis er taget fra den tyske. Men det er gået meget stærkt - og jeg ville sætte pris på, at nogen ville checke den, så der ikke står forkerte ting. DETTE ER ALTSÅ EN MEGET FORELØBIG UDGAVE - BRUG DEN IKKE FØR DEN ER EDITERET IGEN.

Udfyldning af formular W-7 - (foretages i Pdf-reader)

- Ved "Reason you are submitting Form W-7" afcheckes a OG h.

- Efter det afcheckede h: Other (see instructions): Exception 1 d - Third party withholding tax on passive income royalties (royalties on photographic sales).

- På linjen nedenunder lige over den gennemgående linje: Enter your treaty country: Denmark and treaty article number 12(1).

- Felt 1a: Fornavn, mellemnavn og efternavn
-
- Felt 1b: Udfyldes kun, hvis man har et a andet fødselsnavn – ellers skal der udfyldes med N/A (ingen ubenyttede felter må være tomme)

- Felt 2: Gade/vej, husnummer og evt. lejlighedsnummer /etage, mv. eller andet

- Felt 3: Udfyldes kun, hvis har angivet en amerikansk adresse under 2 og ellers har en anden adresse. Ellers udfyldes med N/A.

- Felt 4: Fødselsdato: HUSK måned-dag-år , fødselsland, by/kommune. Felt 5: Kryds af om mand eller kvinde.

- Felt 6a: Statsborgerskaber.

- Felt 6 b Personnummer.

- Felt 6d: Identifikationsdokumenter, som er vedlagt, med evt. yderligere afkrydsning.

- Felt 6e: Afcheck ”NO” (med mindre man har søgt og fået et TIN-nummer før.

- Felt 6f og g: Udfyldes ikke.
-
- Sign: Underskrives med dato (husk datoformat måned-dag-år) og telefonnummer husk +45 foran.

Husk N/A i alle ikke brugte felter
Bilag som skal medsendes:

Enten kun rigtighedspåtegnet fotokopi af pas ELLER to andre påtegnede dokumenter iflg. vejledningen. Men jo meget nemmere med passet. Husk at vedlægge den personlige e-mail til dig om dette fra Shutterstock.

KOMMENTAR 30.05.2009: IFØLGE E-MAIL MODTAGET D.D. UNDERSØGER SHUTTERSTOCK OM DER SKAL ET UNDERSKREVET BREV TIL I STEDET FOR E-MAILEN, DA DER ER REJST TVIVL. DE VENDER TILBAGE INDEN FOR EN UGES TID - SÅ SEND IKKE ANSØGNINGNEN ENDNU.

Last edited by quist on Sat May 30, 2009 12:57 am; edited 6 times in total
jps

Post Posted: Fri May 29, 2009 7:26 am     Reply with quote

godt Niels.
rikke

Post Posted: Sat May 30, 2009 5:23 pm     Reply with quote

Sikke noget rod alt sammen.... :-O

Hvad hvis man ikke har modtaget email fra shutter???
Vista

Post Posted: Sun May 31, 2009 7:06 am     Reply with quote

Gode idé med en dansk forumdiskussion. Har endnu ikke haft tid til at se på sagen, men godt vi er flere i samme vogn! Vender tilbage senere.
Venligst
Vista
quist

Post Posted: Sun May 31, 2009 10:49 am     Reply with quote

rikke wrote:

Ville nok skrive til Shutterstock og sige, at den ikke er modtaget. Det er nok mange, det drejer sig om - men hvis nu e-mail viser sig at være godt nok, så er det vel rart nok at være i køen ...(?).
rikke

Post Posted: Tue Jun 02, 2009 3:05 am     Reply with quote

quist wrote:
rikke wrote:

Ville nok skrive til Shutterstock og sige, at den ikke er modtaget. Det er nok mange, det drejer sig om - men hvis nu e-mail viser sig at være godt nok, så er det vel rart nok at være i køen ...(?).

Ja det vil jeg da gøre så...
Men ved gud om jeg fatter en skid af alt det her skatte-noget :-O
Men som dansker bliver man jo ikke overrasket over at man skal betale skat af alting til alle...
Tror jeg hellere må opgive den tier jeg fandt på gaden igår til SKAT *GGGG*
frankix

Post Posted: Wed Jun 03, 2009 5:12 am     Reply with quote

[quote="rikke"]
quist wrote:
rikke wrote:

Er jeg efterhånden den eneste der ikke har fået mailen? Har rykket. Har derimod modtaget mail om at det fulde beløb udbetales d. 15. denne måned.

MVH Frank
quist

Post Posted: Wed Jun 03, 2009 6:27 am     Reply with quote

[quote="frankix"]
rikke wrote:
quist wrote:
rikke wrote:

Er jeg efterhånden den eneste der ikke har fået mailen? Har rykket. Har derimod modtaget mail om at det fulde beløb udbetales d. 15. denne måned.

MVH Frank

Vi kan nok ikke gøre ret meget mere for øjeblikket. Nu afventes besked om e-mailen er dokumentation nok. Kunne forestille sig Shutterstock også gør dette mht. udsendelse af evt. resterende e-mails eller personlige breve.

Jeg er lidt i tvivl, om jeg har læst et sted, at næste måneds udbetaling også vil være uberørt. Ellers er det vel en god ide, som flere har talt om, at forhøje udbetalingsgrænsen, så der er mere tid til at få tingene i orden og undgå træk. Men hold op, hvor kunne man godt have undværet det besvær ...
lilcrazyfuzzy

Post Posted: Thu Jun 04, 2009 8:07 am     Reply with quote

jps wrote:
skattefritagelsreglerne.

uh, WHAT??!
davidcrehner

Post Posted: Thu Jun 04, 2009 1:44 pm     Reply with quote

The reason you're getting rejected is because you are submitting danishes. Shutterstock only accepts photographs, vectors, and video. For baked goods, consider submitting to Pastrystock.com.
magnum

Post Posted: Thu Jun 04, 2009 1:51 pm     Reply with quote

davidcrehner wrote:
The reason you're getting rejected is because you are submitting danishes. Shutterstock only accepts photographs, vectors, and video. For baked goods, consider submitting to Pastrystock.com.

That´s hilarious:)

Sorry for checking in on the Danish forum... I just wanted to see if yuri had anything to say about this. 30% for him must be a million or so;)
jps

Post Posted: Thu Jun 04, 2009 3:01 pm     Reply with quote

Nå?
Hvor er vi? Har I fundet ud af det første skema? og hvem det skal sendes til?

Post new topic   Reply to topic Page 1 of 2 All times are GMT - 5 Hours
Page 1, 2  Next

Shutterstock Forum for Contributors