| Author |
Message |
quist

|
Posted: Thu Jun 04, 2009 3:47 pm
| |
| jps wrote: | Nå?
Hvor er vi? Har I fundet ud af det første skema? og hvem det skal sendes til? |
Ved almindelig post ser det ud til at være:
By mail. Mail Form W-7, your tax return (or other documents
required by an exception), and the documentation described in item
(3) under How To Apply on page 2 and listed in the chart above to:
Internal Revenue Service
ITIN Operation
P.O. Box 149342
Austin, TX 78714-9342
U.S.A
- men der står en del om det i vejledningen, der efterfølger skemaet. Gad vide, om man skulle ofre anbefalet post, men når der ikke er originale dokumenter med, kan det måske spares? |
|
quist

|
Posted: Sat Jun 06, 2009 5:01 am
| |
Det står jo i forsidemeddelelsen om majudbetalinger:
Withholding taxes will NOT be applied for international submitters for June payouts. Questions on this should be discussed in the new forum area only.
- altså vi har en måned mere, før man evt. bør forhøje udbetalingsgrænsen.
Har nogen i øvrigt hørt noget om e-mail/personligt brev-problematikken? De regnede med at give besked i ugens løb. Kunne være rart at få sendt dyret - da der jo nok går minimum 8 uger med post og behandling. |
|
thomasamby

|
Posted: Mon Jun 29, 2009 6:08 pm
| |
Som nogle ved, blev jeg bandlyst fra forummet for at støtte underskriftindsamlingen der kørte rundt. Men nu er jeg tilbage, og i forbindelse med den udveksling jeg havde med en fra Shutterstock administrationen, fik jeg fortalt, at det slet ikke var sikkert at vi skulle ansøge om ITIN-nummeret. Så lige nu skal vi bare vente på updates.
Jeg aner ikke, om det er blevet annonceret eller ej (har ikke fulgt med herinde et godt stykke tid), men det var i hvert fald, hvad han skrev i sin e-mail til mig. |
|
quist

|
Posted: Mon Jul 20, 2009 12:46 pm
| |
Nå, så burde det da være til at overse. Godt man fik lavet alt det unødvendige arbejde.
Men sjovt man skal fremstå som individual owner, når man bare registrerer sig som privatperson.
Men i tvivl om linje 6 og 7:
6. U.S. Taxpayer Identification Number (see instructions)
SSN or ITIN EIN
7. Foreign tax identifying number, if any (optional)
Som dansker har vi ikke et amerikansk personnummer (social security number). Men linje 7 er valgfrit, som om 7 er noget et fremmed land har tildelt en derboende amerikaner. Skal vi skrive vores personnummer i 6. eller 7 monstro? |
|
hellem
|
Posted: Mon Jul 20, 2009 1:11 pm
| |
jeg jeg er tæt på at stå af på det her l...
Er der overhovedet nogen der har fundet ud af hvad der skal skrives og HVOR?
Og er jeg den eneste selvstændige herinde? Kan ikke forstå at jeg ikke kan bruges mit SE nummer.
*en knotten Helle *grrrrrrrr
(skal lige ud og køle af ... tror jeg) |
|
hellem
|
Posted: Sat Mar 20, 2010 1:03 pm
| |
okay, har så her til morgen modtaget et brev jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med.
Nogen der ved det? |
|
quist

|
Posted: Sat Mar 20, 2010 1:18 pm
| |
Fik også brev fra Shutterstock her til morgen. Jeg troede en vis herre var løs med nye krav til udfyldning af nye skattedokumenter og dokumentation.
Så vidt jeg kan se, er det bare en oversigt over min 2009 indkomst hos Shutterstock fra købere inden for United States, som samtidig angiver, at jeg har betalt 0 % i skat til US.
Hvis man i øvrigt behandler sin udenlandske indkomst korrekt i forhold til det danske skattevæsen, tror jeg bare oversigten kan arkiveres indtil videre (og måske til evig tid).
Går ud fra, der også står USD 0.00 i betalt US tax.
| hellem wrote: | okay, har så her til morgen modtaget et brev jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med.
Nogen der ved det? |
|
|
hellem
|
Posted: Sat Mar 20, 2010 1:27 pm
| |
hej quist
pyyhh, håber du har ret. |
|
ole999
|
Posted: Fri Sep 10, 2010 7:44 am
| |
Skatteblanketten er blevet legende let og enkel at udfylde og uploade.
Men hvordan får I penge udbetalt - gennem PayPal, eller...? |
|
hellem
|
Posted: Mon Sep 13, 2010 10:20 pm
| |
det er en mulighed |
|
ole999
|
Posted: Thu Sep 16, 2010 9:10 am
| |
Helle - du skriver, at det er en mulighed - ok, godt ord igen, hm, er der da andre muligheder? Hvad bruger du? |
|
tlfurrer
|
Posted: Wed Sep 07, 2011 2:51 pm
| |
Jeg må tilstå at jeg er et at de mest ubureaukratiske mennesker på planeten. Jeg har så udfyldt W-8BEN ellerhvaddennu hedder. Så jeg skal altså udfylde en helt anden formular... suk.
Tusind tak for jeres bidrag!
Men lige et spørgsmål, hvor meget moms og skat skal jeg så betale til vores stat? (jeg er selvstændig)
Jeg har skrevet til skat, men de er stille som graven, så jeg håber I vil give jer tid til at svare.
De bedste hilsner Tamara |
|
| |
|